nog 10 dagen te gaan - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van manonboland - WaarBenJij.nu nog 10 dagen te gaan - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van manonboland - WaarBenJij.nu

nog 10 dagen te gaan

Door: manonboland

Blijf op de hoogte en volg

17 September 2011 | Nederland, Amsterdam

Nog even gauw een klein verslagje voor ik ook ga slapen want het is hier inmiddels ook bijna 1 uur s'nachts.

Nog 10 dagen te gaan en dan mag ik naar huis. Ik wil ook erg graag naar huis want ik ben hier alleen en na bijna 19 weken is er hier ook niet veel nieuws meer te zien.

Gisteren had ik nog een vrije dag en ben naar St Peter Port geweest. Daar heb ik een rondleiding gehad door Hauteville House, Het huis van Victor Hugo de schrijver.
Het was een heel bijzonder huis. De beneden verdieping was heel donker en hoe verder je naar boven ging hoe lichter het werd. Op de beneden verdieping waren er veel kamers met wandtapijten en in de eetkamer waren de muren bekleed met Delfsblauwe tegels. Op de eerste verdieping waren er veel kamers in Rococo stijl. Zo had je een soort theater kamer die helemaal met rood en gouden stof bekleed was en het andere gedeelte met Blauwe stof. We hebben ook de slaapkamer en de werkkmer van Victor Hugo gezien. Het waren geen grote kamers maar overal vond je verborgen opbergvakjes en andere dingen. Dat vond je eigenlijk door het hele huis. Alle verdiepingen waren in een andere stijl. De gids vertelde ons ook dat het als een soort fantasie huis ingericht was. De rondleiding duurde in totaal ongeveer een uur.

Daarna ben ik wezen lunchen bij mijn favoriete cafe. Daarna nog wat kaarten gekocht en toen met de bus terug richting het hotel. Ik ben toen bij de Iceland uitgestap om brownies te halen aangezien ik hier niet de mogenlijkheid heb om ze zelf te bakken. En na de brownies ben ik terug naar het hotel gelopen.

S'avonds had ik papa en mama op msn. Mama had stukjes van dat schilder behang mee genomen voor mij maar het is via msn allemaal niet goed te zien. Mijn kamer begint langzaam aan wel meer op een echte kamer te lijken maar er moet nog veel gedaan worden waar ik ook nog wel bij moet helpen zodra ik weer thuis ben.

Zo nu stop ik met schijven want ik ben erg moe en ga dus slapen want morgen moet ik weer werken. Gelukkig geen ochtend dienst want dan had ik ook niet meer achter de laptop gezeten, maar ik heb een avonddienst en zondag een 10 tot 18. 48 uur in de week werken begint slopend te worden maar ik ben blij dat ik over 10 dagen naar huis mag een beetje uitrusten en lekker uitslapen.

Voor nu Welterusten en ik schrijf voor ik wegga echt nog wel een keer.

  • 17 September 2011 - 14:06

    Anke:

    Hoi Manon, inderdaad helpen schilderen zul je nog wel moeten doen, maar dan kun je ook zelf de kleur van de verf uitzoeken. Ik kijk uit naar 26 september wanneer je weer thuis komt. groetjes mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 01 Mei 2011
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 20391

Voorgaande reizen:

28 April 2014 - 19 September 2014

mallorca

06 Mei 2011 - 26 September 2011

Mijn stage bij het Bella Luce Hotel op Guernsey

Landen bezocht: